Czy tworzenie

gier HTML5

się opłaca?

4Developers

Andrzej Mazur@end3rEnclave Games
4Developers, Warszawa, 11 kwietnia 2016

Twórca gier HTML5

Andrzej Mazur

Technologia?

Is HTML5 ready for gaming?

...już dawno jest gotowa, serio.

Webowe API

Dead Trigger 2

Full Screen, Pointer Lock, Gamepad

Mobilne API

Firefox OS Flame
  • Orientacja ekranu
  • Wibracje
  • Status baterii
  • Telefon, SMS

Lista API

WebTelephony, Vibration API, WebSMS, Idle API, Screen Orientation, Settings API, Power Management API, Mobile Connection API, TCP Socket API, Geolocation API, WiFi Information API, Device Storage API, Contacts API, Mouse Lock API, Open WebApps, WebBluetooth, Network Information API, Battery Status API, Alarm API, Browser API, Time⁄Clock API, Web Activities, Push Notifications API, Permissions API, WebFM API, FileHandle API, Network Stats API, WebPayment, IndexedDB, Archive API, Ambient light sensor, Proximity sensor, SystemXHR, ...

Wibracje

window.navigator.vibrate(200);

Orientacja ekranu

checkOrientation = function() {
	if(window.orientation == 0 || window.orientation == 180) {
		// "obróć urządzenie"
	}
	else {
		// "graj dalej"
	}
}

Widoczność

document.addEventListener("visibilitychange", function() {
	if(document.hidden) {
		// "aplikacja niewidoczna"
	}
	else {
		// "aplikacja widoczna"
	}
})

Narzędzia

Tools

Darmowe, łatwo dostępne, proste w użyciu

Pisanie kodu

Sublime Text 2

Edytor: Notatnik, Sublime Text. IDE: Eclipse

Testowanie gry

Firebug

Przeglądarka + wbudowane narzędzia

WebIDE

WebIDE

 

  • Zarządzanie grami
  • Edytor kodu
  • Zdalne debugowanie

Frameworki

HTML5 Game Engines list

html5gameengine.com

Phaser

Phaser

phaser.io

Darmowy, otwarte źródła na GitHubie

Porównanie

JS Breakouts

jsbreakouts.org

Dystrybucja

Wydawcy, portale, strony, blogi, sieci społecznościowe...

Publikacja

GitHub

Hosting jak dla stron internetowych

Wieloplatformowość

Multiplatform

Smartfon, tablet, komputer, laptop, telewizor, lodówka...

Pakowanie do natywnych aplikacji

CocoonJS

Phonegap, CocoonJS, Intel XDK, Ejecta

Same dobre informacje

Robienie gier HTML5 dla zabawy

Enlave Games

Enclave Games

Captain Rogers

Captain Rogers

Captain Rogers 2

Rogers 2

Monster Wants Candy

Monster Wants Candy

Hungry Fridge

Hungry Fridge

Super Turbo Hungry Fridge

Super Turbo Hungry Fridge

Triskaidekaphobia

Triskaidekaphobia

Ritual Duel

Ritual Duel

Wszystkie gry

  • Darmowe, bez reklam, dostępne online
  • Używane w tutorialach, warsztatach itp
  • ...mimo to na siebie zarabiają

Monetyzacja

Monetization

Płatne gry

A Wizard's Lizard

Płatności wewnątrz aplikacji

IAP

Reklamy

Flappy Bird

Licencje

Poki

Alternatywy zarobkowe

Tworzenie narzędzi

Phaser shop

Frameworki, pluginy, edytory

Dzielenie się wiedzą

BrazilJS workshop

Tutoriale, szkolenia, warsztaty

Angażowanie społeczności

Grupy, fora, newslettery, konkursy, spotkania

Gamedev.js Weekly

Gamedev.js Weekly

js13kGames

js13kGames

Szansa na osiągnięcie sukcesu

  • Rozwijająca się branża (technologicznie dojrzała)
  • Wciąż niewielka konkurencja (nisza)

Mój plan?

Nie porównuj się z innymi,
sam ustalaj sobie cele.

Podsumowanie

Future in the browser
  • HTML5 nadaje się do tworzenia gier
  • Narzędzia, społeczność, monetyzacja
  • Od Ciebie zależy co z tym zrobisz

Dzięki!

Pytania?

 

Slajdy: end3r.com/slides/4d16-gamedev

 

Andrzej Mazur@end3rEnclave Games

Ender Efka @end3r